loading...
The Persian Portable Of Wrestling
amin بازدید : 1177 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در نیم فصل اول از تیمتان راضی بودید؟

می‌توانیم بگوییم هم راضی بودیم و هم راضی نبودیم. ما فصل را با تغییرات شروع کردیم و نفرات کلیدی تراکتورسازی از این تیم جدا شدند. از سوی دیگر روی نفراتی حساب باز می‌کردیم اما به یکباره دستمان خالی شد. مثلا فردین عابدینی دچار آسیب دیدگی شد و مهدی کیانی چنین شرایطی را پیدا کرده بود. مجبور بودیم با ۱۲ یا ۱۳ نفر لیگ را جلو ببریم و فکر می‌کنم شروع خوبی داشتیم. قبول دارم افت تاکتیکی هم داشتیم و مهره‌های جایگزین هم به آن شکلی که پیش بینی می‌کردم نظر من را جلب نکردند.
 
مباحث دیگر هم وجود داشت؛ مثلا مشکلات داوری در بعضی بازی‌های ما به وجود آمد ولی باید اعتراف کنم داوران قشر زحمتکش جامعه ما هستند و قرار شد من دیگر در خصوص مسائل داوری صحبت نکنم. هم افت داشتیم و هم دستمان از لحاظ نفرات بسته بود و از همه مهمتر اینکه هشدار داده بودم زمین یادگار  امام توانایی برگزاری مسابقات ۴ تیم (دو تیم لیگ برتر و دو تیم دسته اولی) را ندارد. فکر می‌کنم این زمین هم مثل دریاچه ارومیه در حال نابودی است.

بیشتر توضیح می‌دهید.

ما استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دادیم به این خاطر که زمین از کیفیت مناسبی برخوردار بود. هر چه گفتیم زمین ورزشگاه یادگار امام کیفیت لازم را ندارد هیچ‌کس به حرف ما گوش نکرد. در نیم فصل دوم امتیازگیری سخت‌تر است ولی ما به فکر تقویت نقاط ضعف‌مان هستیم و در چند پست به بازیکن نیاز داریم. حالا حدادی‌فر به جمع ما اضافه شده و کیانی هم به تمرینات برگشته و فکر می‌کنم نسبت به نیم فصل اول دستمان بازتر می‌شود.

مشکلات مالی نداشتید؟

مشکلات مالی داشتیم ولی تمام فکر و ذکرمان کمک به تیم بود. دوست ندارم شرایط به گونه‌ای شود که بازیکن بگوید ماشینم را فروختم. من از این مسائل خوشم نمی‌آید. شاید مشکلات مالی ما از همه تیم‌ها بیشتر هم بود اما به همه گفته بودم باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.

به نظر شما شرایط تراکتورسازی را می‌توان با سپاهانی که در آن حضور داشتید قیاس کرد؟

شاید از همه نظرها نتوان دو تیم را با هم مقایسه کرد اما اینجا تبریز است و پتانسیل خوبی دارد و بر اساس داشته‌هایمان برنامه ریزی کردیم. من همیشه ممنون‌دار مردم اصفهان بودم که به من لطف داشتند ولی وقتی به اینجا آمدم تصمیم گرفتم تیمی بسازم که توانایی‌های بالایی داشته باشد.

قبول دارید برای اکثر طرفداران فوتبال این ذهنیت به وجود آمده که اگر قلعه‌نویی وارد هر تیمی شود باید تیم‌هایش همیشه پیروز و یا مدعی قهرمانی باشند؟

روی این مسئله بحث دارم. هنگامی که به اینجا آمدم بحث ما، اخلاق‌مداری، اصلاحات فنی و تاکتیکی بود. ما همزمان با تیم‌های دیگر کارمان را شروع کردیم ولی اعتقادم این است که اخلاق مهمتر از نتیجه گیری است. این مسئله برای من مهم است که انسان اصول خود را زیر پا نگذارد. شاید خیلی‌ها از جهان پهلوان تختی بیشتر مدال گرفته و عناوین زیادی کسب کرده باشند ولی اسم تختی به گونه‌ای در این جامعه جا افتاده که کسی به مدال‌های کسب شده توسط او کاری ندارد. من اعتقاد دارم هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.

می‌توانستم در تراکتورسازی خیلی از مسائل را نادیده بگیرم و پیش خود بگویم حالا این چند بازی را نتیجه بگیریم بعد فکری به حال مسائل دیگر می‌کنیم ولی من این کار را نکردم. به طور مثال هادی عقیلی وقتی در سپاهان به توصیه‌ها و نصیحت‌های ما گوش کرد دو سال به عنوان کاندیدای بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد. همین مهدی کیانی را از این به بعد ببینید و ببینید چقدر شرایط او فرق می‌کند اما اینکه همه از امیر قلعه نویی توقع دارند بحث دیگری است. مثلا مجید جلالی با تیمش در یاسوج شکست می‌خورد و عنوان می‌کند حتی بایرن مونیخ هم به اینجا بیاید برنده نمی‌شود. خیلی از مسائل بر اساس تفکرات حرفه‌ای است. ما باید نسبت به داشته‌هایمان توقع داشته باشیم ولی اعتقاد دارم اگر تقویت شویم مدعی هستیم.

فکر می‌کنید تراکتورسازی در نیم فصل دوم می‌تواند مدعی جدی قهرمانی باشد؟

شما اجازه بدهید ما یارهایمان را بگیریم آن وقت روی این مسائل کار می‌کنیم. در نیم فصل دوم هم زمین‌ها کوچک می‌شود و هم دروازه‌ها اما به یکسری مسائل دقت کنید اگر تیمی مثل سپاهان قهرمان می‌شود کار کوچکی انجام نداده است. شما قبول دارید که استقلال و پرسپولیس سه بازی خانگی بیشتر نسبت به ما انجام می‌دهند؟

بله، به این خاطر که تیم‌هایی مثل راه آهن و نفت تهران باید در ورزشگاه آزادی بازی کنند.

پس می‌بینید که چقدر کار سختی داریم. اگر سپاهان ۸۰ امتیاز کسب کرد و قهرمان شد باید ۹ امتیاز هم به خاطر همین مسائل به آن تیم اضافه کنیم. تیمی مثل سپاهان خیلی سختی می‌کشد تا قهرمان شود. به این خاطر است که می‌گویم کار ما سخت است.

در نیم فصل اول فراز و نشیب‌های زیادی روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام دیده شد. در این خصوص صحبت می‌کنید؟

وقتی بخواهیم سالم کار کنیم همیشه یک سری مقاومت‌ها وجود دارد. شاید دست‌های نامشروعی کوتاه شد ولی من از این مقاومت‌ها هم استقبال می‌کنم. برای من مهم نیست که فشارها به چه شکل است، مهم نظر مردم است و محبتی که آنها به این تیم دارند. خیالتان راحت من از این بدترها را هم دیدم.

چطور شد به یک باره مهدی کیانی را بخشیدید؟

او بازیکن باکیفیتی است. چندبار قبل از آنکه آن اتفاق بیفتد با او صحبت کردم و گفتم خصوصیات من این است و توقعم از یک بازیکن حرفه‌ای این گونه مسائل است. آن زمان کیانی شرایط را درک نکرد. من اعتقاد دارم هم تشویق خوب است و هم تنبیه ولی نباید همه چیز ماست‌مالی شود. اینکه بازیکن را داخل چارچوب بیاوریم با اینکه ماست‌مالی کنیم با هم خیلی فرق می‌کند. در هر صورت او به تمرینات ما برگشت و با او صحبت کردم و در همین بازی با ملوان هم کیفیت خوبی داشت و مثل تمام بازیکنان روی او حساب ویژه‌ای باز کردم.

از این بحث بگذریم. گفته شده روز گذشته یکی از دوستان قدیمی شما با فتح الله زاده درگیر شده و حتی روزنامه‌ها نوشتند رفیق قلعه‌نویی با مدیرعامل استقلال درگیر شد.
 
وقتی کسی قلم دستش می‌گیرد و بد قلم می‌زند باید روی نطفه و لقمه‌اش شک کرد.

از این بحث بگذریم. شنیده می‌شود که انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است سال آینده برگزار شود و حتی می‌گویند سعیدلو یا دادکان ممکن است بیایند...

بحثی که می‌کنم کلی است. می‌خواستم این پیشنهاد را در مجمع بدهم ولی حالا از طریق رسانه شما می‌گویم. چه اشکالی دارد که یک اتاق فکر در فدراسیون فوتبال تشکیل شود و تمامی رؤسای قبلی فدراسیون فوتبال در این اتاق فکر حضور داشته باشند؟ درست است که آنها رئیس نیستند اما چرا باید امثال دادکان‌ها، عابدینی‌ها، صفی‌زاده‌ها، مصطفوی‌ها و خیلی‌های دیگر خانه بنشینند. چه اشکالی دارد که صفایی فراهانی به این فوتبال کمک کند؟

یعنی این نفراتی که اسم بردید حاضرند با این شرایط در آن اتاق فکر مدنظر شما حضور پیدا کنند؟

چرا نیایند؟ وقتی هدف خدمت باشد به خاطر نام ایران هم که شده این نفرات می‌آیند. ما وقتی فکر و فرهنگ خوب داشته باشیم فرقی نمی‌کند که چه کسانی کمک کنند و بیایند. واقعا می‌خواستم به مسئولان بگویم که این مسئله را در اساسنامه لحاظ کنند حالا در قالب کمیته تشریفات و یا در قالب اتاق فکر. مگر امثال دادکان و مصطفوی کم انسان‌هایی هستند؟ مثلا نمی‌توانیم از تجربیات تیمسار نوآموز استفاده کنیم؟ کفاشیان، تاج و عزیز محمدی زحمات زیادی کشیدند اما چون همدلی نیست و تصمیمات قائم به شخص است هدفمان را گم می‌کنیم. متأسفانه ما چشم‌انداز و اهداف راهبردی نداریم و طرح جامع ما نوشته شده ولی در حال خاک خوردن است.

بگذریم. ظاهرا به فدراسیون رفتید و با مسئولان ستاد تخلفات لیگ برتر درباره مسائلی صحبت‌هایی داشتید...

من به فدراسیون نرفتم اما با آقای علیپور صحبت کردم. اجازه بدهید در خصوص این مسئله هیچ صحبتی انجام ندهم اما اگر قرار بود رسانه‌ای شود قبلا به آن اشاره می‌کردم.

از وضعیت دروازه‌بان‌های تراکتورسازی راضی هستید؟

راضی‌ام چون خدا را شکر در سه بازی گذشته مقابل پرسپولیس و مس بیرون از خانه و ملوانی که چهار گل به استقلال، سه گل به ذوب آهن و دو گل به فجر زده گل نخوردیم.
فروزان در این چند مسابقه خوب کار کرد.

فشردگی مسابقات به تیم شما لطمه‌ای وارد نکرده چون بازیکنان استقلال از این مسئله خیلی گلایه‌مند هستند.

ما هم فشردگی و تعطیلات بی مورد داریم و هم فشردگی بی برنامه. اینها باعث می‌شود تیم‌ها لطمه بخورند و طبعا باشگاه‌هایی که ملی‌پوش دارند ضربه می‌بینند. در ورزشگاه آزادی یک بازی انجام می‌دهیم و انرژی یک بازی را مصرف می‌کنیم اما انصافا در ورزشگاه یادگار امام سه برابر آن انرژی از بازیکنان من گرفته می‌شود. مثلا برای سفر به انزلی اول به تهران آمدیم سپس به رشت رفتیم و از آنجا با اتوبوس به انزلی رفتیم اما وقتی تیم در تهران حضور دارد مستقیما به هر شهری که می‌خواهیم می‌رویم. اینها هم جزء برنامه ریزی است. فکر می‌کنید چرا قطر در ۳۰سال گذشته دو بار مسابقات آسیایی برگزار کرده؟ آنها می‌توانند و ما نمی‌توانیم؟ ما با تمدن ۹هزار ساله نمی‌توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

دو سال پیش در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با کم شدن سهمیه‌ها صحبت کردم. همه من را مسخره کردند، حتی آقایان علیه ما مطلب هم نوشتند و آنهایی که مزدور و اجنبی پرست هستند همه جور انتقاد به من وارد کردند اما بعد از دو سال که این اتفاق افتاد هیچ‌کس نگفت امیر قلعه نویی این مسئله را گفته بود. حالا اگر یک چشم آبی آن حرف‌ها را می‌زد و آن هشدارها را می‌داد می‌رفتند مجسمه‌اش را می‌ساختند و می‌گفتند حرف‌هایش را جدی بگیرید. این همه گفتم اگر این موارد را رعایت نکنیم سهمیه ما کم می‌شود کسی گوش نکرد. برای این حرف‌هایم مستند دارم و بروید از دوستان بپرسید که من این حرف‌ها را زدم یا نه.

با همه صحبت‌هایی که در مورد استیلی انجام دادید او در نهایت از پرسپولیس جدا شد. در این خصوص صحبت کنید.

آمدن و رفتن در فوتبال طبیعی است اما اینکه چگونه ورود کنیم که قداست‌ها حفظ شود در فوتبال ما فراموش شده است. مگر کسی می‌تواند منکر زحمات حمید استیلی برای پرسپولیس شود اما آن رفتارها تأسف بار بود. همه چیز را نباید فدای این فوتبال کرد چون این ورزش تمام می‌شود ولی خاطرات خوبش می‌ماند. وقتی استیلی گفت مادرم از آن حرف‌ها ناراحت شده در دلم گریه کردم. شاید حمید استیلی نوع فوتبالش در پرسپولیس در زمانی که در این تیم بازی می‌کرد خشن بود اما خداوکیلی انسان بزرگی است. فوتبال برد دارد و باخت اما باید قداست آدم‌ها حفظ شود. فیلکس ماگات در آلمان مربی بزرگی است او ممکن است یک فصل یک تیم را قهرمان کند و فصل آینده هفته پنجم از یک تیم جدا شود اما شخصیت او زیرسؤال می‌رود؟ این مسائل است که در فوتبال ما رعایت نمی‌شود.

یعنی شخصیت استیلی زیر سؤال رفت؟

حرمت و قداست او نگه داشته نشد. استیلی مربی خوبی است و در خیلی کلاس‌ها ما با هم حضور داشتیم. او شعور فنی بالایی دارد حالا در این تیم جواب نداد ولی او به این فوتبال برمی‌گردد و شایستگی‌هایش را نشان می‌دهد. فکر می‌کنم در شرایط بدی به پرسپولیس ورود کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 852
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 23
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 413
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 916
  • بازدید ماه : 2,347
  • بازدید سال : 7,923
  • بازدید کلی : 676,515